Omloop Ter Heijde met code oranje

Ter%20Heijde%20Omloop%202015%20018  De thuisblijvers kregen ongelijk. Het was nat, er waren wat flitsen te zien, maar ondanks dat was het uitstekend loopweer met veel zuurstof en een minder hoge temperatuur dan voorspeld. Wat wel aanwezig was, waren de hoempapa band (dit keer uit Naaldwijk, Kap Nah uit den Haag was eindelijke gekapt), de loterij, het fruit, het gratis t-shirt, de goedkope biertjes en de gezelligheid.

En natuurlijk de regionale toppers. Zelf had ik voor de 5 km gekozen. Na de gebruikelijke aanloopproblemen (het vinden van de startplek in de wereldstad Ter Heijde met een onvindbare straat door de navigatie) was ik nog net op tijd voor de start (met een warming up van 1 minuut).

5Km in verkoelende regen

Voor me zag ik clubgenoot Issam al op de eerste rij klaar staan. Zelf had ik mijn zinnen gezet op een snelle tijd in de 19 minuten en stiekem ook een PR dat op 19.31 stond. De eerste kilometer en de laatste kilometer waren in een snelle 3.38, de drie tussenliggende kilometers waren rond de 4 minuten. Ik had weer het gebruikelijke gevecht met Lisanne Duivesteijn (inmiddels lid van Olympus 70 eTer%20Heijde%20Omloop%202015marlonvoornn in gezelschap van clubgenote Lindsey van Marrewijk), die mij voor de eerste kilometer al weer inhaalde. In de tweede kilometer kon ik op de twee gemene stukjes omhoog weer bij de dames aansluiten. Na 3,5 kilometer op het einde van het fietspad langs de zee lieten Lindsey en ik de jonge Lisanne achter. Bij de laatste bocht richting dorp moest ik ook een gaatje laten richting Lindsey. Inmiddels hadden we een drietal heren ingehaald. Voor me liepen Issam en de 2e dame Irene Aldersma, die steeds dichter in het zicht kwam. Achter me liep barefoot runner Marlon Voorn, die het spoor goed volgde. Aangemoedigd door Rob, Marlon en “de witte Keniaan” Ton, kon ik nog wel een heer inhalen, maar leek het gat naar Lindsey te groot.Ter%20Heijde%20Omloop-2015AVeindsprint Op het laatste hellinkje in de bocht (dit jaar liepen we linksom het dorpsplein) viel ze wat terug en met een jump kon ik er toch nog langs in de laatste 50 meter. De beloning was een nieuw PR van 19.16, fruit en een blauw ter Heijde shirt. Na afloop ging ik naar huis met een grote doos vol met gezonde groenten, die ik won in de verloting in het clubhuis.  Ookclubgenoten Rob, Mattijs en Simone gingenn naar huis met bloemen en een kistje Westlands gezond. Zij werden allen derde in hun leeftijdsklasse.

Ter%20Heijde%20Omloop%202015-10kmDe 10 km werd zoals verwacht een prooi voor Rene de Lange van AV de Koplopers in 33.35. Tweede werd clubgenoot Marc Rotsaert op ruime achterstand, voor Menco Schuurman die het feestje voor de Delftse vereniging compleet maakte. De lopers hadden toch wel last van de benauwdheid in de tweede ronde. Ook kwamen de lopers binnen met een golf vliegende mieren op shirt en lichaam, iets waar de lopers toch enige hinder van ondervonden.

Over AriBombari

Run for your life, before life runs you!
Dit bericht werd geplaatst in Blogverslag hardloop wedstrijd en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Omloop Ter Heijde met code oranje

  1. Pingback: Altijd op je klokje blijven kijken, Kerkpolderloop | Hardlopen: Leuke loopjes

Geef een reactie

