Kildijk cross

Het cross seizoen is weer begonnen en vandaag heb ik een nieuwe cross ontdekt. In S’gravendeel, tegen Dordrecht aan, is er een veldrijd wedstrijd vooraf gegaan door een ouderwetse veldoop of cross. Met de fiets arriveer in en haal mijn startnummer op in de houten keet van de schaatsclub. Het is lekker knus en het inschrijfgeld nog minder dan 2 biertjes. Ik loop richting start, terwijl er veel regen is voorspeld. Het valt gelukkig mee. Ik pak de start mee van de jeugd en loop in met de achtersten van de korte cross van 4km. Veel jeugdige en onervaren lopers ook hier. Je ziet ze glijden en werken op de gladde dijkjes op en rondom de Kiltunnel. Het leuke hier is dat willekeurige lopers prijsje kunnen winnen en de winnaars naast een geldprijsje ook bloemen krijgen.

Glibberend over de dijkjes

Na de huldiging zoek ik mijn plek in het startvak aan de dijk. De 8km is begonnen! Ik start snel en passeer meteen 2 man in het dalen van de heuvel. Een van hen heeft geen schoenen met grip en glijd onderuit. Ik richt me op twee andere jongemannen van begin 20, waar ik kan aanhaken. Zij zullen na het eerste van de 4 ronden inzakken en hebben zich vergist in de afstand en omstandigheden. Zelf word ik ook ingehaald. De snelste (en zeer lichte) dame gaat makkelijk voorbij halverwege. Ook een ervaren loper van mijn leeftijd komt dichterbij. Heel even kan ik er bij blijven, maar op het vlakke loopt hij uit. In het stukje bos blijft de afstand hetzelfde maar ik kom niet meer dichterbij. Een 10e plaats is mijn deel.

Niet slecht als je bedenkt dat de nummer drie van de Eindhoven marathon bij de Nederlanders (Roy Werner) hier ook als 3e eindigt. Hij is dan wel geen crosser, maar is wel een van de snelste lopers uit de regio. Ik ontvang mijn medaille en warme kop choco en kijk nog even naar de veldrijders. Een stuk langzamer dan hen fiets ik onder hen door via de tunnel naar huis.

Over AriBombari

Run for your life, before life runs you!
Dit bericht werd geplaatst in Blogverslag cross, Blogverslag hardloop wedstrijd en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie